Home

Billede

Mazda RX-7 er for mange et symbol på en ægte drengerøv. Mazda førte arven videre med RX-8, om end det slet ikke er den samme bil.

Denne gang forlyder det, at Mazda fører RX-7-navnet videre i år 2017. denne gang med lavere vægt, mindre kompleksitet og så rygtes det, at den vil blive endnu mere en drivers car. Bum bum…

Da Yamamoto bliver spurgt om den får turbo svarer han at den til at starte med ikke får turbo, da dette ikke giver den samme speederrespons. Men måske senere i forløbet.

Platformen bliver baseret på den næste Mazda MX5. Men RX-7 vil naturligvis blive bemærkelsesværdigt større.

Yamamoto peger på en motor hvis udvikling fandt sted i 2007, til at indtage motorrummet på RX-7. Vægten vil sandsynligvis lande på omtrent det samme som en Toyota GT-86 – Altså ca. 1250 kg. Prisen kommer til at lande et stykke over Nissans pris på 370z.

Yamamoto var manden der trak læsset, da den udgåede Mazda FD3S RX-7 blev produceret. Og han var også en af mændene bag sejren på Bathurst i 1992 for RX-7. At genindføre RX-7 i Mazda’s modelprogram har naturligvis været sat højt på hans dagsorden. Yamamoto er ikke sikker på, at den næste generation af badass-bilen kan leve op til forgængeren.

I 2017 vil det så være 15 år siden at RX-7 forlod markedet.

Da Yamamoto bliver spurgt om den kommer med hybrid/el motor, svarer han: ”For en rigtig sportsvogn, skal man have en forbrændingsmotor”.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s